Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 30 de maig del 2011

XIV marató Aguilar de Campoo. Historia d'un debutant.

42195 metres d'ilusió, patiment, esforç i satisfacció.
La marató d'Aguilar de Campoo és una prova extranya dintre del circuit de maratons a Espanya.
Te fama de ser una de les més dures en ruta, i això es degut a que es tracta d'una prova que dona 5 voltes i escaix a un circuit de 8 quilòmetres. Ademés, en aquest recurregut hi han dues rampes infernals duríssimes que s'han de creur dos cops ver volta (anar i tornar). Això fà un total de 20 "mini turons" que s'han de creuar en 42 quilòmetres i 195 metres.
De la duresa no n'era gens concient, ja que m'ho vaig trobar, tot i que m'havien comentat que era força plana.
Si a tot això hi afegim que l'unic públic que hi havia eren 4 familiars, entre els que estaven la meva excepcional dona, l'Amparo, i la joieta de la meva petita filla d'un mes, la Queralt!!!, encara la fa mes dura. De fet, entre els 44 participants a la prova, hi havien tres ultramans, de l'estil 24 hores i mes de 200 quilòmetres i algun corredor que havia vist a Terrassa fent els 100 en pista amb el senyor Moliner.
Un d'ells, se'm va acostar al principi i em va preguntar: repeteixes?. I jo li contesto: no, és la meva primera marató. Ell va seguir: ostia!! un debutante. I seguir dient: Chaval, hay que tener huevos para debutar aquí!!.
En aquella moments vaig recordar tots els vostres consells de calma i dossificació.

Tot i que erem pocs, i perquè erem pocs, es va crear molt bon ambient entre tots nosaltres. Fins al quilòmetre 27 vaig córrer acompanyat de gent súper trempada que m'animaven i em fein costat.
Un d'ells es va retirar, i l'altre va decidir apretar. La mitja la vaig passar en 1 hora 55 minuts,.
Tot anava força be, tot i que el ritme del 25 al 35, el vaig empitjorar, però sense patiment.

Al 35 me les prometia felices i vaig pensar: on està el Mur??... I el Mur m'estàvaesperant al 37, y no em va deixar fins el 40.
Vaig haver de caminar un d'aquells tres quilòmetres. No era cansament o ofegament, era dolor als quádriceps i en general a tota arreu, i sobretot al maleït genoll de sempre,...  però al 40, tota la ilusió i la força em varen emputxar a acabar aquells dos darrers quilòmetres a un ritme fort, somrient, gloriós, eufòric i magnànim: estava apunt de acabar la meva primera marató!!. Vaig arribar plorant i cridant d'emoció, fent un inmens petó a l'Amparo, i felicitant i sent felicitat per tots els companys de cursa.

Gràcies a tots els que em coneixeu. Sóc immensament feliç, sóc maratonià!!!

Temps final: 4:09:12.
Premis: galetes, samarreta (me la veureu posada), i trofeig: el mateix que el primer classificat: 2:59.
Manel. (mabergar)

3 comentaris:

  1. Enhorabona !! i em venen ganes de fer-la, sabent que ara et tenim com a referent i amb un temps magnífic !! molt mèrit i ara a veure quin és el proper repte. El que és fantàstic és que et sents feliç. Això és la millor conclusió.
    Felicitats a tota la família i sobretot al nou maratonià !!

    ResponElimina
  2. Felicitats Manel!
    "Hay que tener huevos para debutar aquí!"... osti, anar a començar la marató i que et diguin això... ejem... doncs n'hi ha per pensar "glups! on m'he ficat". Sort que ho vas saber gestionar bé! Ara ja ho saps, la propera segur que no serà tan bèstia! Fins aviat,

    ResponElimina
  3. Bona crònica. M'han vingut ganes de fer-la.

    ResponElimina